Neki od vas su sigurno doživjeli taj neugodan osjećaj – kada vas bol kao nožem probode u donjem dijelu leđa. U nekim slučajevima to zna biti jako bolno, traje danima i onemogućava normalno kretanje. Bol u leđima se najčešće javlja kod ljudi u dobi od 20 do 40 godina i pogađa skoro 60% stanovništva.

Najčešći uzroci boli u donjem dijelu leđa su:

  • ozljede leđa
  • trudnoća i porod
  • prekomjerno sjedenje
  • manjak fizičke aktivnosti
  • pritisak na živce (hernija diska, osteoartritis, iskrivljena kralježnica)
  • kompresijski prijelom (posljedica snažnog pritiska na spužvaste kosti)

Dobra vijest je da vježbom možete smanjiti, čak i sasvim ukloniti bol u leđima.

U nastavku slijede prijedlozi za vježbanje kod kuće. (Ako imate ozbiljnijih zdravstvenih problema, prije izvođenja potražite savjet Vašeg liječnika.

Pilates i Joga

Kod bolova u leđima stručnjaci često preporučuju vježbe pilatesa. One potiču pravilno držanje tijela, povećavaju fleksibilnost, jačaju mišiće i svijest o vlastitom tijelu.

Moram napomenuti da vježbe pilatesa – unatoč uobičajenom mišljenju – nisu samo za žene. I muškarci mogu trenirati pilates i osjetiti njegov blagotvorni utjecaj na zdravlje.

Kod vježbanja pilatesa važno je obratiti pažnju na duboko disanje,  visoko držanje glave, održavanje simetrije i ravnoteže. Vježbe radite polako, nježno i nemojte raditi ništa što vam uzrokuje bol.

Određenim vježbama joge također možete smanjiti ili spriječiti bolove u donjem dijelu leđa. Joga ima opuštajuće djelovanje i blagotvorno utječe na zdravlje kompletnog organizma.

Plivanje

Plivanje je idealan sport za osobe s bolovima u kralježnici, jer opušta i jača mišiće.

Prije nego krenite u bazen, naučite više o pravilnim tehnikama plivanja. Neka Vas na početku promatra instruktor plivanja, koji će poboljšati vašu tehniku i dati odgovarajući savjet.

Plivanje će vam biti lakše uz korištenje naočala ili maske za plivanje. Za održavanje pravilnog položaja tijela mogu vam pomoći plutače, prsluci ili druge vrste plutajućih predmeta.

U bazenu možete izvoditi i brojne druge vježbe za opuštanje leđa i jačanje mišića.

Čuvajte svoja leđa i nemojte čekati da vas počnu boljeti. Vježbajte svaki dan – to će spriječiti bolove u leđima, a uz to ćete se i odlično osjećati.

Kako biste saznali više o vježbama pilatesa i joge kliknite niže na broj 2…