Tokom naših zauzetih života, organizam vapi za tako potrebnim dubokim odmorom, kao što i naš um priželjkuje da se odmori od bujice misli, emocija i želja. Razmislite samo koliko vam misli prođe kroz dan i koliko od njih su negativne ili beskorisne. Te misli uređuju stanice u tijelu koje se stalno mijenjaju sukladno sa našim psihičkim stanjem. Svako preveliko opterećenje i stres narušavaju imunitet pa tijelo postaje podložno bolestima. Dvije su jednostavne metode koje možete samostalno primjeniti, a donose  efikasne rezultate u smanjenju stresa.

Pažnja na dah

Pažnja na dah čini čuda! Usmjerenost pažnje na disanje dovodi u ravnotežu vezu između tijela i uma pa tako potpuno besplatnim i jednostavnim disanjem možemo pročistiti svoje misli, emocije, tijelo, aktivirati hormone sreće, unijeti kisik u sve stanice i imati mnogo više energije. Gotovo 70% tjelesnih i mentalnih otrova izbacuje se prilikom disanja, a to pročišćenje donosi duboki odmor, mir i regeneraciju.

Evo par savjeta kako otpustiti stres pomoću daha:

  1. To možete učiniti tako da svoju pažnju usmjerite na dah i duboko disanje. Nekoliko dubokih i potpunih dahova automatski će vas dovesti u sadašnji trenutak i otpustiti stres.
  2. U tradiciji joge postoje tehnike disanja (pranayama) gdje uz posebne ritmove disanja dovodimo u ravnotežu tijelo i um. One mogu poslužiti u razne svrhe a možete ih naučiti kod kvalificiranog učitelja i kasnije samostalno primjenjivati.
  3. Na kraju dana povoljno je napraviti jednostavnu vježbu za poništenje svakodnevnog stresa: Dok ležite u krevetu prije spavanja napravite tri duboka daha. Udahnite duboko i potpuno, zatim zadržite dah što dulje možete, nakon toga potpuno izdahnite sav stres. Vaš san će nakon toga biti miran i dubok. Dok zadržavate dah možete napeti sve mišiće u tijelu, pa izdahom otpustiti.

Duboko opuštanje

Druga jednostavna metoda je duboko opuštanje! Ona se zapravo čini jednostavnom, ali za mnoge je vrlo teško opustiti se i biti miran duže vrijeme. Dok smo u stanju duboke relaksacije za dulje vrijeme (45 minuta) naše tijelo ima vremena potpuno otpustiti nakupljene napetosti, blokade, bolove i ukočenosti. Zbog toga je mnogima vrlo teško biti potpuno opušten jer na površinu izlaze količine boli i stresa što smo nakupili u tijelu. Kada tijelo otpusti blokade počinje se puniti novim snagama.

Duboka relaksacija donosi tako potreban odmor umu, mislima i emocijama, regenirira i harmonizira sve naše sustave, donosi svježinu, novu energiju i jasnoću. Nakon jednog sata dubokog opuštanja kao da ste zamijenili nekoliko sati dubokog spavanja. Joga koristi posebne metode opuštanja (duboka jogijska iscjeljujuća relaksacija, yoga nidra, psihički tretmani) i drevni mudraci su uvidjeli važnost dubokog odmora stoljećima prije. Samostalno možete napraviti mnogo ako svaki dan legnete na leđa, na ravnu podlogu i ostanete mirni desetak minuta. Probajte, izdvojite malo vremena za sebe i opustite se!

Sandra Petra Pintarić
Divya Yoga Centar & Škola
www.yogazagreb.com / www.portaloko.hr