Joga položaji izvijanja unazad otključat će duh srca, stvoriti vitalnu kralježnicu i pomladiti vas. Položaji joge izvijanja unazad „backbends“ su od neprocjenjive pomoći u održavanju pune mobilnosti i fleksibilnosti kralježnice, ramena, prsa i leđa. Oni poboljšavaju držanje tijela, vraćaju mladost, snagu i osjećaj slobode, stimuliraju bolji rad živčanog sustava, potiču rad i čišćenje bubrega… Zbog svog iznimnog utjecaja na mladost i zdravlje kralježnice zovu se i „anti-aging“ položaji.

Nježan pristup

Izvijanjima unazad treba pristupiti nježno jer je neobičan položaj za kralježnicu. To su često dinamični položaji koji zahtijevaju svjesnost unutarnjih gibanja, te izgrađivanje energije i snage. Obično se izvode pred kraj prakse zbog svog inteziteta a svakako ih treba raditi nakon što se tijelo dobro ugrijalo Pozdravima Suncu ili nekim drugim slijedom. U njih se ulazi i izlazi postepeno, s punom pažnjom. Prethode im i prate ih savijanja prema naprijed i twistovi koji će neutralizirati bilo koje tenzije, donjeti ravnotežu i vratiti kralježnicu u normalan položaj.

Osnovni položaji su: Bhujangasana (Kobra) – majka svih izvijanja unatrag, Ustrasana (Deva), Setu Bandasana (Most), Dhanurasana (Luk), Urdhva Dhanurasana (Visoki luk) i Shalabasana (Skakavac) i Matsyasana (Riba).

kobra

dhanurasana,-bow-pose1

kapyasana,-monkey-pose

matsyasana,-fish-pose

Dobrobiti:

  • donose energiju, osvježavaju i okrepljuju tijelo i um
  • stimuliraju bolji rad živčanog sustava
  • povećavaju vitalnost kralježnice i protežu tijelo
  • otvaranje grudnog koša potiče cirkulaciju srca i pluća
  • potiče se rad i čišćenje bubrega
  • produbljuje se disanje
  • živčani sustav stimulira metabolizam i limfni sustav

Disanje

Kroz uvijanja unazad dah je u fazi punog udaha i srce je spljoštenije pa je puno teže disati (posebno udahnuti) i zbog toga je potrebno imati blag dah. Postepeno ga produbljujte i opuštajte. Udisanje se odvija kroz prednji dio tijela, posebno osjetite expanziju daha kroz grudni koš. Dah je dobar pokazatelj gdje je potrebna prilagodba, posebno ako je ograničen ili u panici. Možete zamisliti dugački kanal po sredini tijela kojim putuje dah, kisik i prana (vitalna životna energija). Osjetite mekoću, prepuštanje i otvaranje kroz ove duboke yoga položaje, te se nakon njihovog izvođenja odmorite u opuštajućem položaju.

Suosjećanost u akciji

Izvijanja unazad otključavaju duh srca. Vježbajući ih prevladavaju se strah, tuga i frustracije, a nastavlja se kretati kroz život sa lakoćom. Srce se otvara prema strasti za ljubav i život. Potiče se oslobađanje energije srčane čakre (anahata) koja se odnosi na ono što nosimo u srcu, grlene čakre (vissudhi) kojom izražavamo ono što nam je na srcu, kao i čakre solarnog pleksusa (manipura) koja se odnosi na osobnu snagu, moć i ekspanziju. Ovisno o tome na čemu želite raditi, tamo usmjerite pažnju.

Iako na početku ovi položaji mogu biti vrlo izazovni, njihovo prakticiranje pomaže da se poveća energija i neutralizira depresija. Rastvara se oklop oko srca i na svijet se gleda iz drugačije perspektive. Oni koji imaju poteškoća sa izvijanjem unatrag mogu biti uplašeni suočavanjem sa životom ili davanjem sebe s ljubavlju. Proširite granice a blokirane energije čakri će se otvoriti ostavljajući um jasniji i više fokusiran.

Sandra Petra Pintarić, Dharma yoga
www.yogazagreb.com