Yoga je duhovni proces koji je nastao u drevnoj Indiji, jedan je od teističkih škola tzv. hinduizma. Yoga znači “povezivanje s božanskim”, postizanjem najviše razine svijesti. Izvorna svrha yoge je povezati svoju svijest sa sviješću Vrhovnog kontroliranjem tijela, uma i osjetila. Dobro zdravlje je nusproizvod ovog pothvata, budući da zdrav duh živi u zdravom tijelu. Gospodin Šiva je poznat kao otac yoge, a on je također poznat kao adi jogi ili prvi jogi. Yoga se spominje u najstarijim ‘hindu’ spisima kao što su Bhagavad-gita, Upanišade i Vede.

U Bhagavad-giti pojam “yoga” je objašnjen na mnogo načina jer postoji i mnogo stupnjeva yoge. Cijelo šesto poglavlje Bhagavad-gite je posvećeno tradicionalnoj yoga praksi, uključujući i meditaciju, a ističe tri vrste joge:

  1. Karma-yoga– joga djelovanja
  2. Jnana-yoga – joga znanja
  3. Bhakti-yoga – joga predanosti Bogu

Osam udova (stupnjeva) Ashtanga yoge temeljene na Patanjalijevim Yoga Sutrama su:

  1. Yama – kodeks ponašanja, samoobuzdavanje (nenasilje, satya ili istinoljubivost, brahmacarya ili obuzdavanje seksualnog nagona), poštenje, strpljenje, postojanost, suosjećanje, obuzdavanje nagona jezika, čistoća, iskrenost…
  2. Niyamashaucha (unutarnja i vanjska čistoća), santosha (zadovoljstvo), tapas (strogost), svadhyaya (proučavanje svetih knjiga i ponavljanje mantri)
  3. Asana (jogijski položaji) – integracija uma i tijela kroz fizičke aktivnosti
  4. Pranayama (vježbe disanja) – reguliranje daha vodi do integracije uma i tijela
  5. Pratyahara – odvajanje osjetila od osjetilnih objekata
  6. Dharana – koncentracija, usredotočenost uma
  7. Dhyana – meditacija (tiha djelatnost koja dovodi do samadhija)
  8. Samadhi – stanje blažene svjesnosti, nadsvjesno stanje u kojem yogi stalno vidi Paramatmu (aspekt Boga) u svom srcu

Stupanj savršenstva se naziva trans, ili samadhi, kad je nečiji um je potpuno suzdržan od materijalnih mentalnih aktivnosti kroz praksu joge. Odlikuje se sposobnošću jogija da vidi jastvo čistog uma te da uživa i raduje se u sebi. U tom radosnom stanju nalazi u beskrajno transcendentalno zadovoljstvo koje kuša transcendentalnim osjetilima. Tako utemeljen, nikada se ne odvaja od istine i smatra da nema većeg dobitka. Budući da se nalazi u takvom položaju, nikada nije uznemiren, čak ni usred najvećih poteškoća. To je doista stvarna sloboda od svih nevolja koje proizlaze iz kontakta s materijalnim.

Definicija jogija prema Bhagavad-giti

“Za osobu se kaže da je napredna u jogi kada se odrekla svih materijalnih želja i kada ne nastoji zadovoljiti svoja osjetila, niti vršiti plodonosne aktivnosti.” – Bhagavad-gita 6.4

“Uslovljena duša se mora uz pomoć uma izbaviti, a ne degradirati. Um je prijatelj uslovljene duše, ali i njen neprijatelj.” – Bhagavad-gita 6.5

“Za onoga tko je ovladao umom, um je najbolji prijatelj, ali za onoga tko to nije učinio, um će ostati najveći neprijatelj.” – Bhagavad-gita 6.6

“Onaj tko je ovladao umom je već dostigao Nad-dušu, jer je stekao mir. Takav čovjek ne pravi razliku između sreće i nesreće, topline i hladnoće i časti i nečasti.” – Bhagavad-gita 6.7

“Kaže se da je osoba utemeljena u samospoznaji kada je zahvaljujući znanju i spoznaji potpuno zadovoljna. Takva osoba se naziva jogijem (ili mistikom). Utemeljena je u transcendenciji i samoovladana. Sve što vidi – bilo da je šljunak, kamenje ili zlato – vidi jednakim očima.” – Bhagavad-gita 6.8

“Smatra se da je osoba još naprednija kada na svakoga – na dobronamjernike, dobročinitelje pune ljubavi, neutralne, posrednike, zavidne, prijatelje i neprijatelje, pobožne i grešnike – gleda jednakim očima.” – Bhagavad-gita 6.9

“Onaj tko jede previše ili premalo i spava previše ili ne spava dovoljno ne može postati jogi, o Arđuna.” – Bhagavad-gita 6.16

“Onaj tko je regulirao svoje navike poput uzimanja hrane, spavanja, zabavljanja i rada, može primjenom sistema joge ublažiti sve materijalne patnje.” – Bhagavad-gita 6.17

“Kada jogi primjenom joge ovlada svojim umnim aktivnostima i utemelji se u transcendenciji – oslobođen svih materijalnih želja – kaže se da je dobro utemeljen u jogi.” – Bhagavad-gita 6.18

“Kao što plamen svijeće na mjestu bez vjetra ne treperi, transcendentalist koji vlada svojim umom je uvijek postojan u svojoj meditaciji na transcendentalno jastvo.” – Bhagavad-gita 6.19

“U stanju savršenstva koje se naziva trans ili samadhi, um se, zahvaljujući primjeni joge, potpuno suzdržava od materijalnih umnih aktivnosti. To savršenstvo obilježava sposobnost jogija da čistim umom vidi jastvo i uživa i raduje se u sebi. U tom radosnom stanju osjeća beskrajnu transcendentalnu sreću, koju spoznaje transcendentalnim osjetilima. Tako utemeljen, nikada se ne odvaja od istine i misli da nema većeg dobitka. Utemeljen na takvom položaju, nikada se ne koleba, čak ni usred najvećih teškoća. To je prava sloboda od svih bijeda koje nastaju zbog materijalnog dodira.” – Bhagavad-gita 6.20-23

“Jogi treba primjenjivati jogu s vjerom i odlučnosti i ne smije odstupiti od puta. Treba odbaciti, bez izuzetka, sve materijalne želje koje nastaju umnom špekulacijom i tako umom sa svih strana vladati svim osjetilima.” – Bhagavad-gita 6.24

“Tako se samoovladani jogi, neprestano slijedeći proces joge, oslobađa sve materijalne zagađenosti i dostiže najviši nivo savršene sreće u transcendentalnom služenju Gospodina s ljubavlju.” – Bhagavad-gita 6.28

“Pravi jogi Me vidi u svim bićima i sva bića vidi u Meni. Samospoznata duša svuda vidi Mene, istog Svevišnjeg Gospodina.” – Bhagavad-gita 6.29

“Savršeni jogi je onaj tko, u usporedbi s vlastitim jastvom, vidi pravu jednakost svih bića, u njihovoj sreći i nesreći, o Arđuna!” – Bhagavad-gita 6.32

“Obuzdati nemirni um je nesumnjivo vrlo teško, ali je moguće slijeđenjem odgovarajućeg procesa i odvojenošću.” – Bhagavad-gita 6.35

[su_divider top=”no” text=”Vrati se na vrh” size=”1″ margin=”25″]

Naručite svoj primjerak Bhagavad-gite

bhagavad-gitaZa Hrvatsku

ISKCON Centar Split nudi vam izdanje Bhagavad-gite s prijevodom i komentarima Sri Srimad A.C Bhaktivedante Swamija Prabhupade, cijenjenog indijskog učitelja vedske mudrosti, po cijeni od 150 kn plus troškovi poštarine. Riječ je o knjizi s preko 800 stranica s tvrdim uvezom, izvornim sanskritskim strofama, prijevodom riječi i komentarima te ilustracijama u boji.

U tijeku je akcija u kojoj ćete dobiti na poklon još jednu knjigu, a možete izabrati između “Sri Isopanisade”* i “Život nastaje iz života”** koje su manje po dimenzijama, ali ništa manje vrijedne po sadržaju.

Knjigu možete naručiti direktno preko našeg portala ispunjavanjem niže navedenog obrasca ili kontaktom na e-mail atmaportal@yahoo.com.

Cijena poštarine je oko 30 kuna.

Obrazac za narudžbu

[contact-form-7 id=”74049″ title=”Bhagavad-gita narudžba”]

Za Srbiju

Izdanje Bhagavad-gite, s komentarima istog autora, ali na srpskom jeziku, uz razliku što su u ovom izdanje izbačeni sanskritski izvorni tekstovi s prijevodom riječ po riječ, možete naručiti po cijeni od 700 din plus troškovi poštarine. Knjiga je također ukoričena u tvrde korice.

Knjigu možete naručiti direktno preko našeg portala, kontaktom na e-mail atmaportal@yahoo.com.

[su_divider top=”no” text=”Vrati se na vrh” size=”1″ margin=”25″]

sri-isopanisada-slika-32483244* Sri Isopanisada

97 stranica, meki uvez

U ovoj knjizi saznajemo da je krajnji uzrok problema suvremenog društva neprihvaćanje Vrhovne Osobe, koja je vlasnik i upravitelj svega. Šri Išopanišada, zapisana prije nekoliko tisuća godina, na sanskrtu, jeziku starodrevne Indije, pruža nam znanje o prirodi vrhovne inteligencije koja upravlja svemirom. Bez tog znanja čovječanstvo ne može pronaći izlaz iz slijepe ulice u koju su ga navela materijalistička shvaćanja.

[su_divider top=”no” text=”Vrati se na vrh” size=”1″ margin=”25″]

** 
zivot-nastaje-iz-zivota-510x510Život nastaje iz života

268 stranica s 8 slika u boji, meki uvez

Ova će knjiga otvoriti oči ljudima koji svaku izjavu suvremenih znanstvenika prihvaćaju kao provjerenu, dokazanu istinu. U njoj se jedan od najvećih filozofa i učenjaka ovog stoljeća, Njegova Božanska Milost A. C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada, na improvizirani, ali briljantan način, kritički osvrće na neke od vladajućih teorija i pretpostavki suvremene znanosti i znanstvenika. Srila Prabhupadine živopisne analize razotkrivaju skrivene, neosnovane pretpostavke na kojima počivaju današnja učenja o porijeklu i svrsi života.