U našim krajevima poznata je poslovica ‘’Sto ljudi, sto ćudi’’. Ustaljeno je vjerovanje da našu osobnost oblikuje genetika, odgoj i okolina koja nas okružuje.  No česti su primjeri jednojajčanih blizanaca koji unatoč velikoj fizičkoj sličnosti i sličnim iskustvima imaju potpuno različitu osobnost.  Kako bi shvatili što nas to čini različitima, potrebno je pobliže objasniti prirodu našeg uma.

Naš um se sastoji od tri dijela – svjesni um, podsvjesni um i nesvjesni um. Kako svjesni i podsvjesni um imaju najveći utjecaj na našu svakodnevicu, u ovom članku ćemo govoriti o njima.

Svjesni um čini ugrubo 10% našeg uma, dok podsvjesni um sačinjava 90% našeg uma. Ako promatramo um kao ledeni brijeg, svjesni um je vrh ledenog brijega, a podsvjesni um je kao velika masa ledenog brijega ispod površine vode. Kao i naoko nevidljiva velika podzemna masa ledenog brijega, podsvjesni um nam je također uvelike nepoznat. Međutim, on igra odlučujuću ulogu u svakoj našoj aktivnosti te time pridonosi našoj sreći ili nesreći.

Podsvjesni um sadrži milijune impresija u obliku onog što volimo i ne volimo, naše karakterne osobine te račun uzimanja i davanja. Te impresije smo nakupili kroz sadašnji i sve prošle živote.

Snažni i ponavljani podražaj koji dolazi kroz pet čula u svjesni um, misao ili dijelo stiže u podsvjesni um i tamo stvara impresiju ili jača postojeću. Primjerice, kada čovjek prvi put proba čokoladu stvara mu se impresija da je čokolada ukusna. Učestalim konzumiranjem, impresija jača i čokolada mu postaje omiljena slastica. Nakon nekog vremena redovitog konzumiranja, impresija je još jača i čovjek ima osjećaj da mora svakodnevno pojesti čokolade da bi se dobro osjećao.

Kako se impresije sve više pojačavaju, počinje se stvarati centar impresija. Što je učestalije ponavljanje ili pojačavanje, centar postaje sve izražajniji. Srodni centri se zajedno svrstavaju tvoreći veći centar. Tako se u našem podsvjesnom umu nalaze različiti centri:

  • Centar identifikacije i interpretacije identificira i objašnjava prirodu podražaja
  • Centar volim – ne volim sadrži impresije što osoba voli ili ne voli
  • Centar instinkta i želja je skladište svih želja i instinkta osobe
  • Centar karakternih osobina je zbirka svih karakternih osobina pojednica.
  • Centar računa uzimanja i davanja – u ovom centru su pohranjeni svi računi svih uzimanja i davanja, odnosno sudbina koju moramo proći sa drugima. Na primjer, kada osoba A ukrade nešto osobi B, centar računa uzimanja i davanja od osobe B to bilježi i potiče ga da izravna račun kad mu se ukaže prilika, u ovom ili nekim od sljedećih života.

Centri se sastoje od različitih impresija slične naravi. Na primjer, centar ‘volim – ne volim’ može sadržavati impresiju ‘volim čokoladu’ i impresiju ‘ne volim mlijeko’.

Našem svjesnom umu je nepoznato da su impresije i centri našeg podsvjesnog uma glavni uzrok naših akcija i reakcija. Zapravo naša osobnost je vezana za impresije u podsvjesnom umu, što određuje naše djelovanje i reakcije u različitim situacijama.

Kao što more baca valove po obali, tako impresije iz našeg podsvjesnog uma konstantno bombardiraju naš svjesni um sa mislima. Ma koliko se trudio, čovjek nije u stanju spriječiti nadolazeće misli. Oko 90% misli koje nam se pojavljuju u umu, beskorisne su i troše nam vrijeme i energiju.

pojanje

Pojanje Božjeg Imena kao oblik duhovne prakse je učinkovit način uklanjanja nepotrebnih misli i impresija u našem podsvjesnom umu. Ponavljanjem Božjeg Imena u podsvjesnom umu se stvara pozitivna Božanska impresija koja s vremenom postaje centar Bogoljublja. Jačanjem centra Bogoljublja se smanjuju štetne impresije što rezultira smanjenjem broja misli u našem svjesnom umu.

Više o pojanju kao preporučenoj duhovnoj praksi za današnje vrijeme spomenut ćemo u sljedećim člancima.

Izvor: ssrf.org/hr

divider-1

Serija članaka o pojanju:

Pojanje 1.dio – Priroda našeg uma

Pojanje 2.dio – Univerzalna duhovna praksa

Pojanje 3.dio – Kako pojanje pročišćava naš um?